Familjen

På lördag ska min far och jag åka och uppvakta mitt älskade barnbarn på hans 6 årsdag! 
Det är så roligt när vi samlas alla. Familjen är viktig! Den ska man vara rädd om.
Det var en psykolog som pratade på radion och han sa att det var viktigt att tillhöra ett socialt sammanhang. Och visst är det så.  Det märkte jag när jag flyttade hit. Jag blev så vänligt mottagen. Grannarna pratade med mej och bjöd på kaffe.  Folk i byn hälsade på mej som en gammal bekant, och i affärerna pratade man också med mej.
Jag känner det som om jag ingår i en gemenskap och det är väldigt trevligt!
För mej som lever ensam är det viktigt att känna tillhörighet med någon annan än familjen.
Han på radion sa också att det är viktigt att få bidra till ett socialt sammanhang och att bli bekräftat av det samma.
Och det är kloka ord.  Tänk bara när man kan ställa upp för grannen, så bra det känns.  Eller när grannen gör något för dej. Så glad och tacksam man blir!
Jag är inte så där jättesocial men att hälsa på grannen och kanske säga ett par ord känns bra. Kanske kan man glädja någon bara med att le. Tänk på att det finns många som inte har någon familj.
Så nästa gång du ser din granne så le och säg ett par ord om så bara om vädret! Det räcker. 
                      Så gör någon glad idag!
Så kan det bli!
                           See you     LIN
 
 
                                                                                             
               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0