Hemliga koder

Mina barn är underbara och bryr sej verkligen om mej och månar om mej på alla sätt och vis.Kunde inte vara bättre.
Sen har jag grannar som också bryr sej om vad jag gör, på gott och ont. Dom har verkligen koll på vad alla i området gör eller inte gör. Här kan man inte vara anonym och det kan ju vara bra men det kan också bli lite påfluget om ni förstår vad jag menar. Det är ju inte alltid man vill att grannarna ska veta vad man gör, eller vilka besök man får osv.
Det är ju så med oss människor att vi har alldeles för många pekpinnar om vad som är lämpligt eller inte lämpligt. Hemliga koder som kan vara besvärjliga att hålla reda på. Klädkoder tex. Om vad som är lämpligt att ha på sej och mindre lämpligt. Nej man får ha koll på vad som gäller om man inte vill bli The talk of the town! 
Kanske är det mest äldre som bryr sej. Kanske inte. Men kom ihåg att skvaller alltid kan ställa till det! Och allting är kanske inte alltid som det ser ut att vara.Det kan finnas förklaringar och bakgrunder som ingen känner till.
Så tänk på det och låt folk göra som dom vill. Så länge det inte skadar någon annan så spelar det ingen roll!
Jag tänker i alla fall inte sitta där en gång och tänka på att om jag bara hade vågat!
Livet är alldeles för kort för att vela runt. Kör på i 110 och njut!
 
Så kan det bli!        See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0