Ja se det snöar!

Det har kommit mer snö och nu ligger den där! Men idag var det skottat och skrapat både på cykelväg och gångbanor. Och gatorna är också vidgjorda så det känns bra.Inte så kul när man ska ut och köra och får köra på tvären i snön.
Men Molly tycker det är jobbigt och det fryser under hennes tassar så i dag fick jag bära henne två gånger.Tur att hon inte är en mastiff för då kunde det blivit lite jobbigt!
Lussekatterna är bakade ( tack vare bästa kompisen! ) fönsterna pyntade med stjärnor och stakar och snart ska pepparkakshuset på plats! Barnbarnen ska lussa och julklappar ska inhandlas.
Det är tur man har detta julpyssel att tänka på för annars hade man inte stått ut i detta kalla vintermörker!
Men jag har också så omtänksamma barn och deras sambor, som tänker på mej och bjuder med mej ja  månar om mej på alla sätt och vis!
Och så har jag ju också hittat kärleken på nätet så det känns ju härligt. Det är ju väldigt nytt ännu och det finns inga garantier så det är bara att njuta!
Idag ska jag göra mej julfin i håret och hälsa på goda vänner så jag är tacksam att det är uppehåll i snöandet!
Men det lyser ju upp med snön kan inte förnekas och barnbarnen har fått kälkbacke och åker kälke och pulka så det står härliga till!
Ja vintern är här för att stanna!
 
Så kan det bli!
                                     See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0