Lussetider.

Var på lusseuppvaktning på barnbarnets dagis!
Finns det något sötare än alla dessa goa ungar som är utklädda till lucior, tomtar eller pepparkaksgubbar?
Och alla sjöng - någon bara ibland och någon klämde i från tårna!
Underbart! Men sötast var mitt barnbarn förstås!
En annan historia jag kom till att tänka på var när det andra barnbarnet skulle åka bil med mej och hade fått ett tuggummi. 
Du måste lova att inte svälja det sa jag! Nej det ska jag inte göra sa hon.
Säg till mormor när du har tuggat färdigt så du kan spotta ut det! Ja jag säger till sa hon.
Jaha och vi körde hemåt och hamnade i värsta rusningen ( som det nu kan bli i där jag bor hihi ) och just då med bilar på alla sidor om mej ville hon spotta ut tuggummit! Naturligtvis!
Det var ju duktigt att hon sa ifrån men läget kunde ju vara bättre!
Men som den ormmänniska man är så ålade jag armen bakåt och fångade tuggummit!
Bra slut på den historien i alla fall!
 
Så kan det bli!
                                 See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0