Vintersol.

I dag sken solen och det var så härligt! Det blev en riktigt lång promenad med Molly. 
Det har ju inte varit så trevligt väder de senaste dagarna så det har bara blivit kortare turer. Men idag kändes det härligt att få sträcka ut benen rejält!
Och Molly inponerade på mej. Vi går en ny tur i skogen och stigen är inte riktigt upptrampad och idag var det dessutom snö på vissa bitar så det var inte lätt att hitta rätt! Och naturligtvis kom vi fel. Men det var mitt fel för Molly drog åt ett håll som jag tyckte var fel.
Men hon hade rätt och hon hittade stigen efter att vi hade vimsat omkring ett tag och jag bestämde att vi skulle gå tillbaka igen så drog hon iväg och hittade rätt. Så hädanefter ska hon få leda!
Jag vet ju att hundar kan spåra men får hon upp ett viltspår så drar hon ju iväg var som helst! Så lite koll måste jag ju också ha! Men duktig var hon!
Jaha och så var det snart nyår och så börjas smällandet ! Det är ju så många djur som lider av detta smällande. Det är en sak om man smäller på nyårsafton men alla dagarna innan. Skulle vara förbjudet att sälja det innan nyårsafton! Det finns ju affärer som inte säljer alls i år just för att det finns så många som skadar sej! Ja den debatten kan göras lång och själv köper jag inga alls. Men när mina barn bodde hemma så köpte vi lite lättare pjäser så dom skulle lära sej att hantera det rätt. Barn tycker ju det är kul och min son berättade just att han hade köpt för att hans lilla dotter skulle kunna vara med och då hade han fått skyddsglasögon till i affären!
Med eller utan raketer så får ni ha ett gott nytt år allihop! 
 
Så kan det bli!
                                    See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0