Beroendeframkallande.

Det är lustigt vad man blir beroende av saker och ting.
När jag var liten hade vi ingen tv och ingen telefon.
Idag skulle jag inte kunna vara utan någon av dom.
Tänk bara när mobilen krånglar eller telefonen inte vill. Paniken kommer krypande och man får ångest!
För att inte tala om datorn!
Jag ville bara inte ha någon dator. Kände inget behov.
Men så en dag så sa jag till mina pågar att nu är det dax! Nu får ni hjälpa mej! Och det gjorde dom så gärna. Och tänk nu kan jag inte vara utan den.
Ändå har jag bara haft den i ett par år. Börja det krångla så jag inte kommer ut så blir jag alldeles larmslagen!
Men mina pågar fixar det alltid så fort jag ringer. Men bara att få den känslan! Det gör mej förvånad. Att man kan bli beroende av något så fort.
Ja nu älskar jag min dator och vill inte vara utan den. Jag använder den till allt möjligt som jag inte hade tänkt på att man kunde och det är förvånande mycket man kan ha den till hjälp med. 
Sen finns det ju andra saker i ens liv som också är beroendeframkallande men nu tänkte jag mest på tekniska prylar.
Kul tanke att tänka - vad är du beroende av?
 
Så kan det bli!
                                      See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0