Möten

I dag när Molly och jag tog vår morgonpromenad började det att regna så vi gick genom skogen hem. Det skyddar lite med skogen. Och jag känner mej så tacksam för att jag bor så att jag kan gå i skogen när jag vill.
Man kan ju ta bilen och köra ut i skogen, men det är inte samma sak som att gå ut ur huset, gå några meter och stå i skogskanten. Härligt!
Så gick jag där och tänkte på så många människor man träffar under sin livstid.
Många håller man kontakten länge med andra blir bara flyktiga möten.
Några önskar man att man aldrig hade träffat och andra vill man gärna umgås länge med.
Men oavsett vilket så tror jag att det finns en orsak till att man möter just dessa människor!
Det kan vara så att vi har något att lära av varandra, att det ska skapa förståelse på något sätt eller något annat som man inte förstår.
För ibland är det svårt att förstå! Varför man utsätts för vissa personer!
Men om man tänker att man ska lära sej något så kanske man klarar av det lättare. Bara att tänka så kan kännas bra.
Och tänk efter! Vad har du lärt dej av alla kontakter du har haft?
                         
Ha en fantastisk helg allihop!
 
Så kan det gå!
                                      See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0