Fredag igen!

Nu är det fredag igen! Var blir veckorna av?
Idag var det ljuvligt vårregn och fåglarna höll konsert.
 Men Molly tycker inte om att det regnar hon tror nog att hon är gjord av socker hihi.
 
Läste en insändare om en kvinna som levde ensam och utan barn, och som var så trött på att folk tyckte synd om henne för detta. Hon hade själv valt att leva så och trivdes med det.
Ja jag började tänka hur livet skulle varit för mej utan mina barn. Den tanken finns inte i min värld för det har alltid varit självklart för mej att jag skulle ha barn. Har aldrig haft någon annan tanke. Vet inte varför om det är nedärvt eller vad men för mej har det varit en självklarhet. Men det är ju jag och vi är alla olika.
Det tycker jag man ska komma ihåg att vi ÄR alla olika, och att man ska låta folk vara det utan att tjata. Vi är alla personligheter och man ska vara stolt över den man är! 
Tänk på hur världen hade sett ut om vi hade varit lika varandra allihop. Så trist!
Nej gläds över hur du är, var dej själv och tänk så härligt det är med alla olika personligheter och stilar.
Jag läser ibland om äldre människor som retar sej på ungdomarnas klädstil, tatueringar, piercingar och annat. Varför det? Så har det varit i alla tider att man retat sej på ungdomar men tänk om vi alla skulle se ut som gamla käringar och gubbar hur kul hade det varit?
Man kan väl ha en åsikt men man behöver inte reta sej. Alla går igenom faser i livet och det har dom också gjort som retar sej, annars utvecklas man inte!
Nej spar energin till något trevligare och njut av att du är speciell!
Ha en trevlig helg och glöm inte fredagsmyset!
 
Så kan det bli!
                                        See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0