Motorcykelsemestrar.

Gick och tänkte på för länge sen då när jag träffat min blivande man och vi åkte motorcykel. Vi var ju riktiga knuttar med skinnklädsel och allt. Och naturligtvis semestrade vi på motorcykeln med lättviktstält, packväskor och tankbox.
Resorna gick utomlands och alltid först till Österrike. Där hade vi vår favoritcamping.
Genom Tyskland var det inte alltid så kul, monotont och enformigt och oftast brukade jag somna!!
Men jag minns också när man sovit på något gasthaus och skulle vidare på morgonen och man hade sovit gott och ätit en jättegod frukost och man körde genom byn. Hela byn höll på att vakna, butikerna slog upp sina portar, folk som skulle till sina jobb, solen sken och vi skulle vidare och var närmare målet.Den kännslan var mycket speciell och jag har inte upplevt den igen.
Sen gjorde vi utflykter från campingen i Österrike eller så körde vi vidare.
Vi var i saltgruvorna bla. och på Schön Brunn i Wien där sound of music är inspelad!
Vi campade också i Spanien och där var vi på tjurfäktning. Inget jag rekommenderar men man har i alla fall upplevt det!
På ett ställe i Frankrike där vi campade någon natt kväkte massor av grodor hela natten!
Inte att förglömma när vi körde vilse i bergen i Spanien och blev stoppade av soldater beväpnade till tänderna. Vi förstod inte vad dom sa och dom förstod inte oss! Så dom viftade och lät oss köra! Puh, kunde slutat illa!!
Eller när vi körde på franska rivieran och tjejerna körde motorcykel i bikini!
Ja det är många minnen från den tiden och då visste man inte hur livet skulle bli. Och tur var ju det!
Nu är det ett äventyr bara att ta sig ut ur byn!
 
Så kan det bli!
                                      See you         LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0