Granar.

Skogen vi brukar gå i är mest lövskog.Lite gran och tall finns också, sådär lagom blandning så det lyser lite grönt!
Men granar finns i alla former. Det är stora disneygranar, små självsådda, jättelånga, korta. tjocka och smala. Det är bara att välja en nu till jul.Här är för alla smaker. Om man nu hade fått lov naturligtvis. Här finns också granar som är halvsidiga och granar som lämpar sej för hörn!
 
Och då kom jag till att tänka på min farmor.
Vi brukade alltid samlas hos henne till jul och hon hade ju gran hon också. Som hon tjudrade i dörrkarmen!!
Nu var det naturligtvis så att det var en gång, och hon hade väl hittat en gran som var ving och sned och inte ville stå för sej själv. Så för att den inte skulle falla så band hon den i dörrkarmen.
Men när jag tänker på henne om julen så tänker jag att hon brukade binda fast granen  i dörren!!
 
Så kan det vara med minnet, ibland spelar det oss små spratt!
 
Här är min gran i år, som är i plast och ser väl ut som den brukar utan några större förändringar.
Med den önskar jag GOD JUL!
 
 
 
Så kan det bli!
                                                    See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0