Husmoderstips!

Vi har mycket kalk i vattnet där jag bor.Och jag hade fula kalkavlagringar under diskstället. Dessutom hade jag en ful fläck under kranen som hade läckt innan jag flyttade in. Jag brukar gå lös på det med Jif utan resultat. Diskbänken brukar jag också skura med Jif för jag tycker om att ha rent och snyggt där jag ska hantera mat och bakning. Men kalkfläckarna brukar inte gå bort helt på diskbänken i heller. 
Som bekant är så kan man ju lösa kalket i kaffebryggaren med ättika. Så jag tänkte att jag provar, och slog ut ättika på diskbänken ( se upp med ångorna dom är mycket starka! ) och vips som i ett trollslag så var alla kalkfläckarna borta och den fula fläcken under kranen också! Så hela diskbänken fick sej en omgång med ättika och nu blänker den som en spegel!  Så jag tänker aldrig mer köpa för det mesta verkningslösa avkalkningsmedel.
Jag kommer att hålla mej till ättika!
 
 
Blank som en spegel!
 
Och förresten så har jag en ny favoritkrydda. Chili och lime! Passar till det mesta! Prova den!
Ha en trevlig helg!
 
Så kan det bli!
                                    See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0