Rökare.

I går var det en underbar dag! Solen strålade och jag hade 20 grader på balkongen! Härligt att solen värmer så nu och läge att sola lite kanske?
Nu är det ju så att nu för tiden så röker man inte innomhus.Nej man går ut på balkongen om man har en sådan.
Vilket innebär att vi som inte röker måste stå ut med denna stank! Jag har balkonger under mej och vid sidorna och numera är det alltså dessa rökande grannar som bestämmer om och när jag kan vara på min balkong eller öppna dörren med för den delen. Jag mår dåligt av cigarettrök men inte kan man förbjuda folk att röka på balkongen!
 
Men det var värre förr. Jag var passiv rökare i 20 år och det var inget man funderade över det bara var så. Det skulle rökas i bilen, och jag var alltid bilsjuk. Inte konstigt. Och inte kunde man säga till folk som kom hem att här får du inte röka. Det togs illa upp och det var bara att gilla läget!
Så det har ju blivit bättre. Det är ju rökförbud på många platser och man behöver inte tillåta det hemma heller.
Min granne som bor i andra huset har det än värre. Grannarna ovanpå henne står också på sin balkong och röker och sen slänger dom ut fimpen som då hamnar på hennes balkong!
Men för mej har detta blivit jättejobbigt att inte kunna öppna och lufta när jag vill utan att få lägenheten fylld med röklukt! Ja jag förstår ju att jag inte kan göra något åt det så det är bara att acceptera att det är så.
 
Framför ett rökfritt Sverige!!! Så skulle vi alla må bättre!
 
Så kan det bli!
                                  See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0