Kyligt.

I dag var det en sån där morgon när allt står still för det är så kallt!
Det syntes inte en människa men ändå luktade det cigarettrök och parfym som om man hade gått bredvid den som rökte!
Dofterna blir hängande i luften och liksom fryser fast när det är så kallt!
Och Molly frös och skulle inte gå och jag höll på att förfrysa händerna fast jag hade tre par vantar på mej!
När Molly inte vill gå är det jobbigt. Man asar och drar och lockar och försöker.
Då önskar man att man hade gått med katten i stället!   För han är en riktig knähund!  En riktig mammas gosse!
Har haft en sådan katt en gång till för länge sen och han hette Mammisen!
Men denna katten heter Kisen och är som sagt en riktig mammagris!
När jag går på toa, går han också på sin låda. Den står på wc så det är inte lönt att stänga dörren för då är han där och krafsar!
När jag sitter vid datorn är han med och ska helst sitta på tangentbordet.
Sitter jag i soffan ligger han också där.
Är jag i köket och donar så ligger han på mattan.
Och naturligtvis så sover han i min säng. Så det kan bli riktigt trångt för där ligger Molly också!
Men när barnbarnen kommer då går han och gömmer sej!
 
Kisen vid matskålen
 
Nästan uppe på datorn
 
Spanar lite på fåglarna
 
Blir det bra så här?
 
Så kan det bli!
                                    See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0