Positivt!

Hu vilka kalla dagar vi har! Ville så gärna gå långa promenader varje dag men när det är så kallt blir det för bra både för Molly och mej.
Men idag hörde vi hackspetten! Och sen såg jag den! Man blir liksom på gott humör hela dagen!
Häromdagen stod det ett rådjur i skogskanten där vi gick! Det är också en sån mysig upplevelse!
 
Fåglarna brukade jag mata när jag hade hus och det är en av de saker jag saknar nu när jag bor i lägenhet. Då kunde man sitta där och titta när dom åt och räkna alla olika arter man hade på besök!
 
Men man har ju så mycket att glädja sig åt trots allt. Och då tänker jag inte på att man slipper bo och leva som dom fattiga i Indien eller svälta som dom fattiga i Afrika. Nej det blir för stort och känns fånigt att tänka på det varje gång man ska vara tacksam. 
Dom små vardagsnära tingen som att barnbarnen är friska och duktiga, och att minsta barnbarnet har lärt sej gå!, att min far är någorlunda frisk fast att han är gammal, att man själv är så frisk som man är, att man trots allt har råd med vad man har, trivseln med sitt boende ja listan kan ju göras lång! Alla goda vänner man har, sitt sociala nät och ju mer man funderar ju mer kommer man på!
Tänk efter allt som du kan vara glad och tacksam för. Kom ihåg det är viktigt att vara positiv!
 
Så kan det bli!
                                       See you        LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0