Min katt.

Min katt heter Kisen och är en hittekatt. Ja det var inte vi som fann honom utan han som kom till oss. Han är åtta år och den enda katt som jag har kvar.
Kisen är mammas lille kille och följer mej överallt. Sitter jag vid datorn är han där och trängs så till den milda grad att han ställde till det på datorn för mej så nu får han inte vara här uppe längre!
Det börjar på morgonen ( han ligger i min säng ) då han hoppar ner och tycker jag ska gå upp så det första jag ser över sängkanten är hans små svarta öron!
Sen går han med på toaletten. Där har jag honom kring benen så en dag lyckades jag med konststycket att klämma hans svans under toasitsen så han bet mej i benet! Mina barn förstod aldrig hur det kunde hända att jag kunde klämma honom så men dom har inte varit här på mornarna!
Sen ska han ha frukost. Bara det är en konst för han är runt benen på mej och gnider sej hela tiden. Det är faktiskt mer än en gång som det har hållit på att sluta illa.
 
 
 
Sin frukost älskar han. ( burkmat )
 
 
 
Han är ingen vanlig katt utan väldigt personlig. Tex så tittar han på tv. Men bara naturprogrammen. En dag fick jag byta kanal för han var uppe på rutan och jagade fåglarna!
 
 
 
Han har ju alltid varit utekatt när vi bott i hus men sen vi flyttade in i lägenheten så har han inte varit ute.
Men så tänkte jag att han skulle kanske uppskatta att komma ut lite så det bestämdes att han skulle vara hos min far som bor i hus med trädgård och inte någon nämnvärd trafik utanför.
Ja bara att få in honom i transportburen blev ju rena kriget och sen bajsade han i den på vägen och det är inte kul att köra bil i värmen med kattskit!! det kan jag tala om. Och naturligtvis var det samma visa när vi skulle hem.
Men hos min far trivdes han inte, han var bara rädd och inte var han ute något speciellt i heller.
Även om han känner min far så var ju inte jag där och inte Molly heller som han också är väldigt glad för.
Så han hämtades hem igen och det är han väldigt nöjd med. Sådana utfärder struntar vi i fortsättningen och nästa gång han ska åka bil blir om vi flyttar!
 
 
Ligga i soffan är det bästa han vet!
 
 
Varje gång jag går på toa så går han med!
Ja han är en härlig kompis och jag ångrar inte att jag lät honom stanna!
 
Så kan det bli!
                                        See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0