Sommar och krukväxter.

Underbara sommarväder! Helt otroligt, vilket semesterväder!
På balkongen växer det så det knakar men det kräver också mycket skötsel.  Vattna måste jag varje dag och det ska ansas och vara rätt placerat. Så att åka på semester någon annanstans för min del är uteslutet! Kan ju naturligvis ha någon som passar det men det är så mycket så det är nästan för mycket begärt att någon ska ta sig an detta jätteprojekt! Ibland kan jag själv tycka det är jobbigt när jag springer där med vattenkannan.
Sen är det ju inte bara på balkongen jag har blommor för fönsterkarmarna är ju också överfulla.
Så idag har jag haft lite blompyssel.
 Det var mina sankt Paulia som blommar oavbrutet men som nästan inte hade någon jord, som fick påfyllt och sen blev duschade!
 
 
 
Min vackra orkide som också blommar snällt började bli gul i bladverket, så den blev omplacerad.
 
 
Sen behövde min chiliplanta ny jord så den kan utveckla frukter. Väntar med spänning!
 
 
Ja någon brist på sysselsättning har man ju inte! Men det är ju det som är livet eller hur?
 
Så kan det bli!
                                          See you         LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0