Lite sur och inglasad balkong!

Nu förstår jag varför man glasar in balkongen!
Kom hem igår kväll efter en trevlig eftermiddag med min far. Hade också handlat och klippt mej så det var så där skönt att komma hem och slappna av som det kan vara när man varit borta halva dan.
Kokte mej en kopp te och gick ut och satte mej på balkongen. Härligt lugnt och stilla och lagom varmt, fåglarna kvittrade i skogen och en och annan bil körde förbi.
Men så har jag arabiska grannar. Ja dom stör mej inte men när dom pratar så låter det som om dom vill ta livet av varandra!  Och det var ju inte bara jag som hade balkongdörren öppen denna varma goa kväll, och då hörs det ju väldigt tydligt när folk pratar. Ja som sagt dom satte ju igång och vad jag tyckte skrek på varandra!
Vid den tiden äter man ju middag och matoset lägrade sej som en dimma. Fyllde hela min balkong och även min lägenhet.
Araberna hade tystnat så jag tänkte ja det är ju ganska skönt här ändå.
Då satte grannen inunder igång! Dom skulle äta middag och den blev tydligen inte färdig fort nog för han var hungrig!
Sen började dom gapa på varandra om en köttbit som han ville hon skulle äta men som hon inte ville äta!!!
Och sen satte araberna igång igen. Men då gav jag upp och gick in.
Då hade det varit skönt om balkongen hade varit inglasad.
Men av andra sidan då går man ju inte ut på balkongen. Går man in på balkongen då eller?
Ja i vilket fall som helst så känns det som om det inte kan bli mer mys där i alla fall.
Mitt på dagen är det för varmt att sitta där och sen är det så här att man använder balkongen som rökruta och man går också ut på den när man pratar i telefon!
Som sagt så är jag ju van vid att ha eget hus och då har man ju inte folk så tätt inpå. Kanske därför jag blir lite tjurig!?
 
Idag är det skolavslutning och flickorna som vi mötte var sååå finklädda.Kul att se och nu känner man att det är sommar på riktigt!   Ha en riktigt skön sommardag allihop!
 
 
 
 
Lite balkongfint.
 
Så kan det bli!
                                           See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0