Lycka.

Att vakna på morgonen och se barnbarnets soliga leende........det är lycka det!
Men lycka kan vara många saker. Och olika saker för olika människor.
För mej är det dom små och enkla sakerna som gör mej lyckligast!
Min dotter hälsade på igår och vi såg lite på dom rika hemmafruarna, och då säger min dotter: Ja när man ser detta så blir man ju glad för att man har det skruttiga liv man har!  Och jag håller med. Inte har vi några pengar över men vi har det ändå bättre än dom på något vis.Dom har allt tycker man men ändå kan dom inte hålla sams och verkar aldrig må bra egentligen. Så det där med pengar - är det någon lycka?
Nej det är faktiskt bra om man lär sej uppskatta dom små enkla sakerna här i livet och framför allt lär barnen det!
Det tycker jag man ska inrikta sej på att lära barnen att små enkla saker kan vara lycka och att man ska fokusera på det positiva.Det kan vara nog så viktigt i dessa tider med alla maskiner och teknik vi har att tillgå!
Lycka kan vara ett nybakat bröd, syren och liljekonvaljdoft, solsken, utflykt i det gröna osv osv.
Vad är lycka för dej?
 
Så kan det bli!
                                        See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0