Myspys på morgonen.

Jag har ju bott själv i många år. Och det värsta jag vet är när folk gnäller att dom är ensamma.
Jag äter inte för det är så tråkigt att äta själv! Eller jag kommer aldrig i säng för det är så tråkigt att lägga sej ensam! Eller annat ensamgnäll!
Nej sluta gnäll och gör det lite trevligt för dej istället! Jag tycker väl inte att det är så trevligt att vara själv alltid men vad hjälper det att gnälla?
Jag skaffade faktiskt hund för att ha någon att gå i skogen med. Och bättre kompis kan man ju inte ha. En hund eller en katt är mycket bra sällskap. Då har man ju någon att pyssla om. Eller något annat djur naturligtvis. Undulater eller papegojer är ju också trevliga sällskapsdjur. Så tänk på det du som gnäller!
Jag tittar på tv när jag äter middag. Serier som jag följer blir då mitt middagssällskap.
På morgonen myser jag till det med tända ljus och så lyssnar jag på radio och läser korsord! Mycket bra stimulans!
 
 
 
Så här söta ljuslyktor har jag nu i midsommartider.
Man måste orka pyssla om sej själv för man mår faktiskt bättre då. Ha lite fint på bordet och så.
Kvällskaffet intages också i soffan framför tv och då får Molly också! ( hundchoklad )
Höjdpunkterna är förstås när barn och barnbarn ( eller någon annan naturligtvis ) delar min måltid! Ja nu har ju inte alla barn och barnbarn men man kan ändå försöka att ordna till det för sej på bästa sätt istället för att gnälla!
 
Så pyssla om dej själv lite och njut av tillvaron!
 
Så kan det bli!
                                      See you        LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0