Gnällig dag!

I dag är det en sådan dag som man skulle blivit kvar i sängen.
Det började med att grannens hund skällde i trappan och väckte mej alldeles för tidigt.
Sen satte min egen katt igång och jamade och höll på och tyckte att nu får du väl ändå gå upp!
Då var klockan halv sju. Nåväl morgonstund har guld i mun som man säger men knappast denna morgon.
För det bar sej inte bättre än att jag klämde svansen på katten (ni skulle inte tro mej om jag berättade hur) och han bet mej i benet! Ja det blödde ju och jag fick hämta plåster och berättade för mina barn vad som hänt på appen vi har i mobilen. Då tyckte dottern att jag skulle åka iväg och få stelkrampspruta! Jag hade precis gått ur sängen och var knappt vaken! Blir trött bara jag tänker på det!
Sen fortsatte det med att Molly ville ut. Precis när jag satt mej och skulle äta! Men hon fick faktiskt vänta och det gick bra.
Frukosten uppäten och ut och på med jympadojorna.Ja detta är ju inget nytt men varför är skobanden sju mil långa? Dom kunde ju räcka till ett par skor till! Är det meningen att man ska vira dom runt vristen eller?? Varje gång man ska ta dom på så har man samma problem var man ska göra av skosnörena!!!
Väl utkommen så blåste det så kallt så man önskade att man tagit vantar och mössa! Typiskt jä..... sommarväder.
Jo för det är faktiskt sommar nu meterologiskt.
Ja idag var det som vanligt på tv men igår var det bara sport hela dagen på tv fyra.Varför?? Alla program fick utgå. Varför? Det finns ju sportkanaler. TV fyra har ju egen sportkanal. Jag fattar det inte!!
För övrigt när jag ändå är igång och gnäller så finns det ju sällan något vettigt att se på tv. Tänk så många kanaler vi har och så dyr licensen är och ändå är programmen som är något att se lätträknade!! Det är faktiskt inte klokt!
Nej nu skulle man behöva en rejäl karl att luta huvudet på men var finns dom??  Är alla ordentliga och trevliga män upptagna? Det verkar faktiskt så, det är bara bottenskrapet som finns kvar för oss som letar efter en man.
Man blir sååå trött över att folk är som dom är och det här som ärlighet, pålitlighet, renlighet och allt annat positivt det finns inte längre bland folk eller har jag bara haft otur?
Finns det någon rejäl och pålitlig karl som mot formodan läser detta och känner sej hågad, så hör av dej!!! Genast!
Ja det känns som jag har gnällt av mej för idag för nu får jag ta det lugnt resten av dagen och hålla mej inomhus så jag inte råkar ut för något mer. Hoppas ni får en bra dag!
 
Så kan det bli!
                                   See you     LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0