Granrötter och torkat gräs.

Idag gick vår morgonpromenad genom skogen och där har vi inte gått på hela sommaren.
Det blev ett riktigt äventyr. Först låg det en stor gran över vägen och det gick inte att hoppa över den.Så vi fick ta oss runt om och det var inte det lättaste med den terrängen.
Lite längre bort finns en liten bäck och över den ligger en spång, men den var knäckt så på den kunde man inte gå. Men som tur var så var det inte så mycket vatten i bäcken så man kunde hoppa över.
Annars var det vackert som vanligt. Gräset hade vissnat och lyste vitt och silvrigt vid kanten av stigen.
 
 
Jag blir alltid på bättre på bättre humör när jag kommer ut i skogen. Man kan vara trött och känna sig olustig men när man gått i skogen ett tag så släpper det. Det är stärkande i skogen! Och så finns det så mycket att titta på!  Vi hittade en rot från en gran som hade slingrat sej upp över en sten och ner igen! Kraften i naturen är fantastisk!
 
 
Röda bär som lyser vackert på bara grenar!
 
 
Igår när vi var ute Molly och jag så slängde vi bröd till fåglarna i skogen. Men idag fanns det inget kvar och Molly blev helt till sej när hon kunde lukta vem som varit där. Tror ju inte det var någon fågel!
 
 
 
På min balkong har mina krysantemum blommat om och lyser upp!
 
 
Vet inte hur det blev har problem med mina bilder idag så det får bli en annan gång.
Ha en härlig söndag!
 
Så kan det bli!
                                               See you        LIN
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0