Maskrosor och skönsång!

Ååååh det var så jättehärligt i skogen idag.
Fåglarna är helt galna med sin sång. Jag förstår inte hur dessa små fåglar kan sjunga så vackert!
Man går med ett leende på läpparna hela tiden för det är så underbart att höra på.
Och så har det ju regnat så det luktade rent och frächt och grönt!
Att gå i skogen är alltid lika upplyftande men fågelsången på våren den slår allt!!
 
Maskrosorna blommar nu lagom till påsk. Må så vara att det är ett ogräs men lyser som små solar gör dom ju.
Det är ju mycket som blommar nu och det som kommer först på våren är speciellt tycker jag.
På min balkong blommar penseerna och det har blivit viktigt för mej på något vis, att pynta på balkongen nu när jag inte har någon trädgård.
Och visst är det trevligt när man kommer upp på morgonen och tittar ut, så lyser det små blommor där ute och hälsar godmorgon.
 
 
 
Till påsk kommer barnen hem och det ser jag jättemycket fram emot. Hönan värper som vanligt till barnbarnen och lite goda kakor blir det ju. Och god mat naturligtvis. Och så kommer min far också. Det är så roligt att han orkar umgås och träffa sina barnbarn och barnbarnsbarn.
Bra att vi har lite långledigt så det finns tid att träffas.
 
Glad Påsk önskas alla därute och har ni vägarna förbi så kom in på en kopp kaffe! Så här ser det ut på min dörr!
 
 
 
Så kan det bli!
                                            See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0