Dugg och regn.

Nu är julen slut och allt är som vanligt.
Skolan börjar igen, man kommer igång på sitt jobb och alla serier kommer igång på tv!
Idag ska jag börja packa ner alla tomtar och julpynt, för jag tycker dom har gjort sitt när julen är över. Tar lite tid för jag har många tomtar, pepparkakshus, ljusstakar och julgran.
 
Grått och trist är det ute varje dag och varmt!
Idag duggade det när vi gick ut och regnade när vi kom hem.
Men som vanligt är skogen magisk och det är så skönt att komma ut och röra på sej. Vi gick som sagt i skogen, och det är så mycket som är vackert och jag är så tacksam att jag bor som jag gör med alla fina promenadstråk!
Jag kommer inte överens med min nya mobil kamera så det blev bara två bilder.
 
 
Det är så vackert med all vit mossa ( eller är det en lav? ) som sitter på grenarna och lyser upp. Ser ut som små snötussar.
 
 
Detta blev fel bild men det är en liten bäck eller ett dike som finns utmed stigen. Härligt med lite vattenblänk i skogen!
 
 
Den här stubben går vi ofta förbi och den är så vacker med sin mossa och sina svampar!
 
Ja det blev tre bilder och hade jag fått rätt på kameran så hade det blivit fler för det finns så mycket vackert i skogen som är värt att fotografera!
 
Så kan det bli!
                                                See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0