Dåliga teveprogram och reklampauser.

Såg ett program på tv igår som var nytt och heter superspararna. Nu tänkte jag inte att jag skulle lära mej något för med tanke på min usla inkomst så kan jag dom flesta knep.Men i alla fall, intressant att se vad dom bjuder på tänkte jag. Dessutom stod det: svenskar som tar sparsamhet till nya höjder.
Men det var nog det sämsta skit jag har sett!!!   Ett ungt par åkte omkring och stal!  På Mc Donalds kunde man gå in och stjäla ketchup, salt, socker och sugrör.Hela ens veckobehov! Visserligen stod det i en ruta i bilden att det inte var att rekommendera. !!???  Sen gick dom runt på olika ställen med toaletter och tog toalettpapper!! Inte en hel rulle utan dom rullade av en remsa och stoppade i väskan! Detta par hade desutom ett litet barn! Ja sen stängde jag för det var nog det värsta jag sett!
Om man nu ska lära ut lite knep så ska man väl inte visa att man kan gå omkring och stjäla saker?!! Tänk om alla skulle göra det? Det finns så många andra sätt att klara sej på. Där fanns ju andra familjer också med i programmet men det var väl inga höjdartips dom hade att komma med, dom heller.
Nej skärpning!!! och visa ordentliga program med ordentliga spartips, för det finns det gott om!
 
Något på tv som också kan irritera är reklampauserna. Tröttsamt, tröttsamt och det är nog varje vecka som jag avstår att se på någon film eller något annat för man orkar inte sitta uppe så länge för reklamens skull.
Men man hinner mycket i pauserna.
Gå ut med hunden, gå och kissa, diska en mindre disk, hänga upp tvätt, tvätta håret,koka kaffe, kolla sin mail,duscha ja listan kan göras hur lång som helst.
Så har det blivit så att jag tittar gärna på andra kanaler där det inte finns reklam.
Men så blir man kissnödig och tänker jamen det kan jag göra i pausen!!?  Då kommer man på att det finns ju ingen reklam här!!! Hahaha ja så kan det vara, man är aldrig nöjd!
 
På min balkong har det kommit upp små penseer i en kruka som måste vara självsådda, för jag har inte satt dom där.Dom blommar så jättefint.
 
 
 
Min lavendel blommar också och den är jag extra stolt över för den har jag frösått.
 
 
 
Och så till sist Årets pelargon! Den heter Moonlight Katy. Bara namnet gör ju att man vill ha den!
Den blommar så snällt på mitt köksbord för den står lika bra inne som ute.
 
 
 
Så kan det bli!
                                                 See you       LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0