Nödanrop från ickerökande balkongägare!

Jag har blivit rökare på gamla dar. Passiv men ändå.
Alla mina grannar tycks vara storrökare och har rökruta på sina balkonger.
Att torka någon tvätt eller lufta något på balkongen känns numera inte som något allternativ. 
Att sitta där ute har jag för längesen gett upp tanken på.  För då är det inte bara cigarettröksångor man får ta del av, utan mat, kaffe och sprit mm. Och grannars konversation. 
Låg i min säng, det var sen kväll och mycket varmt så jag hade öppet både fönster och balkongdörr. Plötsligt känner jag röklukt i hela sovrummet.Inte så kul att behöva somna till.
 
Det här med att ha grannar så nära inpå som man har när man bor i lägenhet är inget för mej. Hade jag kunnat göra något åt det hade jag gjort det. Nu går jag här och väntar på att prinsen ska komma på sin vita häst och rädda mej!!
 
Men mina växter trivs och blommar där ute och mina pelargoner som jag har övervintrat har sådana fantastiska färger.
 
 
Min lilla hängpelargon med sin starkt lysande rosalila färg, en sådan kontrast till min röda hängpelargon.
Det är den enda glädje jag har av min balkong. Att jag kan få det att blomma där ute!
 
 
 
Ha en härlig helg!
 
Så kan det bli!
                                                See you      LIN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0