Byn vaknar.

Molly och jag går ut omkring klockan åtta på morgonen. Gärna lite tidigare.
Då får man uppleva att byn vaknar.    Och det påminner mej om när vi körde motorcykel, och var på väg på morgonen efter vi hade sovit på hotell. Det var oftast i Tyskland vi övernattade och man hade sovit gott under hotellets stora dunbolster som var som en jättestor kudde!
Motorcykeln var packad. vi ska iväg och solen skiner. Det brukade vara ganska tidigt på morgonen och man såg hela byn vakna.Man gick till sina jobb, affärerna ställdes iordning och själv var man på väg till det tänkta målet.
Ja det är härligt att tänka på, glömt är hur ont man fick, hur monotont det var på autoban genom hela Tyskland ( jag brukade somna! )  och hur våt man blev när det regnade. Och framför allt hur man frös!
 
Så när jag går där på morgonen och ser hur man går till jobb, barnen cyklar till skolan och alla är i gång efter att ha sovit ja då kommer minnena.
Idag var det uppehåll hela rundan ( bara det!! ) och det doftade så gott och det är så utslaget allting och så grönt!
Och nu blommar syrenerna!
 
Igår umgicks jag med barnbarnen och det är ju det bästa som finns!
Imorgon ska jag träffa några grannar och ta en kopp kaffe.  Och prata lite skit! Sånt kan också behövas ibland!
 
Ha en bra dag i regnet!
 
Så kan det bli!
                                                  See you      LIN
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0