Sur hund.

Idag regnade det så mycket så jag skämdes nästan när jag skulle gå ut med Molly!
Hom blängde surt och tyckte det här var väl onödigt!!
Den kortare varianten fick det bli och så hoppas vi på uppehåll i eftermiddag.
Jag skrev ju och berättade hur vi håller fästingarna borta. Och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet. Även om man måste gnida på ny vitlök varje gång man går ut så är det värt det och giftfritt!
Men nu har ett nytt gissel dykt upp. Inte för oss men för villaägarna. I och med regnet så har alla mördarsniglar kommit fram.  Och det är inte lite heller!
Fanns tydligen en artikel i tidningen Land, om sniglarna och att det var nu man skulle ta bort dom. Nu var bästa tiden, så gott folk det är bara att utrusta sej med en sax ( och en påse att stoppa den i  för det blir mycket klistrigt! ) för bästa sättet är tydligen att klippa dom i nacken! Dom dör direkt och behöver inte plågas. Är dom mycket små kan man trampa på dom också men räkna med att det blir klibbigt under skorna!
Finns olika medel också som dom äter och sen äter dom varandra och dör av det, men det påverkar ekosystemet så det bästa sättet är en sax!
 
Annars blomstrar det som bara den på min balkong, och salladen jag sådde häromdagen har kommit jättelångt. Fast grannen varnade att det kunde frysa så gjorde den inte det.
 
 
 
Balkonglådan blommar så den håller på att sprängas och det är lika härligt varje morgon jag drar upp persiennen och tittar ut!
 
 
 
Min katt Kisen som ju har varit van vid att vara ute, och som nu har blivit innekatt, vill efter han har ätit sin frukost ut på balkongen. Då sitter han på bordet och spanar! Det bästa är ju när balkongdörren är öppen hela dagen så han kan gå ut och in som han vill!
 
 
Han är så fin min lille kise och nio år blir han i år! Visst är han vacker!!
 
Nu ska jag ut och spana på byn så ha en trevlig helg!
 
Så kan det bli!
                                          See you         LIN
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0