Vitlökens under.

Man kan vakna på morgonen och känna att livet är pissigt!
Så går man en runda i skogen och då vaknar livsandarna!
Idag gick det fyra rådjur på hygget. En ekorre kilar runt på trädet. Fåglarna sjunger och det luktar gott!
Det enda som förmörkar det hela är fästingarna!
Men jag har kommit på att vitlök är lika efektivt som allt gift du kan köpa i hundaffären och på apoteket. Och dessutom är det giftfritt!
Man tar en vitlöksklyfta eller två beroende på storlek på vitlök och hund, och delar den mitt på.
Sen gnider man snittytorna mot hundens ben, mage och hals eller var fästingarna nu brukar sätta sej på just din hund.
Detta är väldigt effektivt och man gör det precis innan man ska gå ut. Hur länge det håller vet jag inte men ska man gå i skogen igen samma dag så hade nog jag gnidit på nytt igen.
Inget som skadar hunden, och ja man luktar lite vitlök men det försvinner.
Ett av vitlökens under för vitlök är ju som bekant andvänbart till så mycket mer!
 
Så kan det bli!
                                              See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0