1 februari.

I dag möttes vi av ett alldeles vitt, snöigt vinterlandskap när vi kom ut.
Ljuset var specielt och skogen var trolsk och sagolik.
Snön var kram så det knastrade så där hemtrevligt under skorna.  Inga spår efter djuren syntes, bara en liten kanin som hade varit ute och luftat sej.
Men igår när vi var ute och gick såg vi färska spår efter älg. Vad gör vi om vi plötsligt står öga mot öga med en älg? sa jag till drömprinsen för han var också med. 
- Jamen då går vi bara åt sidan och låter älgen gå förbi! Hmm... låter som en bra ide!
För ett tag sen var jag ute och hade möte med en älgrumpa!  Och jag kan säga det, att jag har ingen som helst önskan att möta andra ändan på det avståndet!
 
Ljuset var speciellt idag, och dom vita grenarna stod som lysande siluetter mot granarna.
 
Vinterskog.
 
Här var det riktigt kämpigt att ta sej fram. Men vackert.
 
Så gå ut i skogen och njut idag, och skulle det dyka upp en älg så bara kliv åt sidan och låt den passera!!
 
Så kan det bli!
                                              See you        LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0