Brandgula män, sura tanten och så Egon.

Fåglarna kvittrade i skogen idag, dom sjunger om våren.
Och vem kan klandra dom?   Det är ingen som begriper vad det är för årstid. Hoppas bara det fryser till och blir vinter, om det ska det, innan mars, för sen kan det vara så.
När vi kom in i skogen på stigen så såg jag dom brandgula männen, med sina motorsågar. Man kan gå genom skogen hela vägen hem eller så kan man gå ut på vägen och gå hem det hållet.Så idag valde vi att gå ut på vägen.
Brukar inte gå där så ofta för där bor sura tanten.
Hon har två små hundar, och dom skäller och Molly skäller också på dom och då glor hon räligt på mej och säger: Så otrevligt!!! Fast hennes egna hundar skäller så skyllde hon på Molly.
Ja hon tycker visst det är bättre att vara sur och otrevlig än att vara glad och trevlig!
 
Det är många som fortfarande har adventsstakar och stjärnor kvar i fönstret.  Men idag är det knut och då ska julen ut!  Min jul är ute, och jag tycker det känns skönt för nu blickar vi framåt mot våren. För den finns ju där någonstans framför oss!  Men än så länge är det soffmys som gäller!
 
 
Vi har ett stort byggföretag som bygger i byn. Efter Egons härjningar så var halva byn draperad med byggmaterial och byggplast! Visserligen kom dom någon dag efter och samlade in det mesta men visst är det konstigt att ett sånt stort byggföretag inte kan ta lite ansvar. Dom som alla vi andra måste ju ha vetat att stormen var på väg. Det kom en bil körande och jag hör hur det smäller och att den bromsar. Då hade det kommit flygande ett stort figolitflak, stort som en dörr, rakt på bilen. Tur ingenting hände men  jag hoppas det blev anmält för så får det inte gå till.Nej skärpning innan det händer något allvarligt!!
 
Så kan det bli!
                                        See you     LIN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0