Katt och hundmamma.

Skönt väder har vi fått och igår sken solen. Härligt är det och man får ny energi.
Julen är på väg ut och först åkte granen. Den var tofsig och sned, så det var ingen glädje med den.
Kattungarna kunde helt enkelt inte låta bli den. Den var som en magnet och det spelade ingen roll vad jag gjorde. Dom skulle upp i den.
Dom är glada och trevliga men busiga. Hela förmiddagen leker dom med varandra och jagar varandra genom lägenheten. Jag har en liten låda med hål i och den gömmer dom sej i. Sen ligger dom där och lurpassar på varandra.
 
Maya i lådan.
 
På eftermiddagen sover vi i soffan!
Kommer det någon på besök som dom inte känner så springer Maya och gömmer sej. Hon är lite blyg och tycker inte om barnbarnens höga röster. Morris bara väser och morrar.
Men mot mej är dom kelna och goa, och kommer när jag kallar och går efter mej när jag lämnar rummet.
Men så är det ju jag som ger dom mat och är deras mamma!
Jag brukar kalla mej mamma till djuren och till Molly också. Till min grannes stora förtret! Säg inte mamma!!! säger hon.
Mitt barnbarn frågade en dag om jag var Mollys mamma?  Jo svarade jag det är jag ju men hon har en hundmamma också! Jaha konstigare än så var det inte!
 
Så kan det bli!
                                           See you        LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0