Skallig?

Du har blivit tunnhårig sa min frissa.  Va???
Det blir man väl inte på några månader. Hon brukar alltid lovprisa mitt hår. Det är så tjockt säger hon. Men jag har aldrig haft särskilt tjockt hår, inte tunt heller.
Jag tänkte att det hade ändrat sej för att jag hade blivit gråhårig.
Men nu när hon sa så till mej så började jag fundera.Jag har nämligen nytt schampo sedan ett halvår tillbaka. Ett schampo med bara örter. Inget onödigt tillägg som tex. silikon.
Tog ett tag för håret att vänja sej men nu är det precis som förr.  Tror nog att det hon upplevde som tjockt hår var rester av allt skit som fanns i schampot. Det satt på hårstråna och gjorde att håret såg tjockt ut. Nu är det avtvättat och det kommer inget nytt. Ja det är bara min egen teori.
Hade ju ständig klåda i hårbottnen men det har också blivit bättre.
Provade att tvätta med ägg och honung. Skulle sköljas med vinägerblandning. Men jag tyckte jag stank vinäger i dagar så det passade inte mej. Kunde inte förlika mej med doften.
Nej jag är helt nöjd med mitt örtschampo från Örtekram.
 
Jag har hälsat på barn och barnbarn och min far också. 
Hade väldigt trevligt hos sonen med familj, och hos min far med. 
Min far och jag fick nästan en heldag ihop, och vi åt tillsammans och drack kaffe och så var vi en runda i byn. Är så trevligt att vi kan ha sådana dagar tillsamman.
 
När jag är hemma vilar vi på eftermiddagarna i soffan och det tycker mina djur är härligt. Då ligger dom runt om mej och sover. Tog en bild på mina små kattungar som blev väldigt bra tycker jag.
 
Här är Morris.
 
Och här är Maya.
 
Så kan det bli!
                                               See you           LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0