Dikeskanter och hönor.

På en av våra rundvandringar, som Molly och jag gör varje morgon hittade vi dessa i dikeskanten.
 
 
Då kom jag till att tänka på när jag var liten så körde vi ut varje år, min mor och far och min mormor och morfar, för att plocka dessa. Dönemärror, kaveldun, cigarrer ja kärt barn har många namn och fler därtill.
Jo min far och morfar skickades ut, iklädda shorts eller kalsonger, för de växer ju på lite våtare marker.
Sen ställdes de i vas i vardagsrummet  för att torka och fick väl stå där tills de blev dammiga.Och sen upprepades proceduren. 
Nu lever varken min mor, mormor eller min morfar så det förblir ett minne blott. Själv är jag inte intresserad av att ha sådana stående inne.Förmodligen skulle katten massakerat dom. Men dom är fina där dom står i vägkanten!
 
Förresten så är det väldigt vackert nu i kanterna med allt ogräs som blommar som i de finaste rabatter!
 
 
 
Och så har vi köpt oss en liten ny kochinhöna. Vi behövde en höna till tuppen Ture, för han kom lite utanför.
 
 
Prillan heter hon och är hur gullig som helst!
 
Så kan det bli!
                                                See you      LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0