Riktig gran eller plast.

Nu när det är tid för julgran så är ju diskussionen som vanligt........äkta vara eller plast.
För mej är det inget att fundera över. Jag har haft plastgran nu i några år och är mycket nöjd med den.
 
Och den enkla anledningen är följande. Det var en engångskostnad.     Jag slipper hantera hemforsling av gran, inte så lätt när man är själv.     Jag slipper bortforsling av gran när den ska ut.    Inte heller det så lätt om den ska klippas sönder.     Mycket praktiskt om man behöver flytta en gren för pyntets skull.   Och ingen gran behöver huggas ner för att jag ska ha den några veckor.
Jag tycker nog min gran är lika fin som vilken äkta gran som helst.
Mitt nyaste tillskott i familjen gran är en silvergran, 60 cm hög, står ute vid entren och lyser och glittrar. Inköpt på Netto för en billig peng och man blir lika glad varje gång man ser den!
 
 
                                                            God Jul!
 Så kan det bli!
                                                   See you     LIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0